Osaajia, menestystä, kestävyyttä ja väyliä

17.11.2022

Osaamista, menestystä, kestävyyttä ja väyliä

Pidimme viime viikolla kauppakamarin syyskokousta uudessa IKH Areenassa Kauhajoella. Puhujavieraamme Keskuskauppakamarista ja uusi ja mielenkiintoinen tila veti paikalle lähes neljäkymmentä jäsentämme eri puolilta maakuntaa. Päivän päätteeksi pääsimme hienon kierroksen areenan tiloissa myös kulissien takana sekä saimme nauttia Karhu Basketin voitokkaasta korisliigapelistä.

Syyskokouksessa esittelimme kauppakamarin uuden strategian, jonka kolme päätavoitetta ovat: osaava tekijä löytää paikkansa, menestyksen ja kilpailukyvyn lisääminen ja kestävät väylät. Näihin tiivistettyihin tavoitteisiin päädyttiin määrittelemällä ensin kauppakamarille omistajastrategia, joka meidän tapauksessamme on jäsenten strategia ja tavoitteet jäsenyydelle. Määrittelimme missioksemme Etelä-Pohjanmaan menestymisen ja visioksemme olla alueen näkyvin elinkeinoelämän vaikuttaja ja paras menestyksen mahdollistaja jäsenillemme.

Itse pidän erityisesti yhteisesti määritellyistä arvoistamme, jotka ovat yhdistäjä, arvontuottaja ja vaikuttaja. Erittäin voimakkaita sanoja, jotka velvoittavat kauppakamaria olevaan yhteistyötä ja verkostoja luova toimija, pohjaamaan tekemisemme faktoihin ja jäsenten etuun sekä olemalla mukana kansainvälisessä yhteistyössä.

Ensi vuoden toimintasuunnitelma tulee viemään eteenpäin strategisia tavoitteitamme. Eiväthän ne tietenkään vuodessa valmiiksi tule, mutta mittarit asetimme siten, että vuoden lopulla voimme toivottavasti todeta menneemme oikeaan suuntaan.

Oleellisena osana toimintaamme ovat kaikki yli 100 luottamushenkilöämme niin hallituksessa kuin valiokunnissamme. Teemme tätä työtä yhdessä teidän ja heidän kanssaan. Samoin monet tulevan vuoden tekemisemme tulevat olemaan yhdessä monien kumppaneidemme kanssa tehtäviä, kuten vaikkapa KasvuOpen Kasvupolku 2023 tai GrowUp 2023 opiskelijoiden liikeideakilpailu.

Tulemme siis osallistumaan ja osallistamaan, viestimään ja vaikuttamaan sekä sparraamaan niin päättäjiä, yrityksiä, kumppaneita lähellä ja kaukana sen eteen, että jäsenemme menestyvät tulevaisuudessa ja Etelä-Pohjanmaalla on hyvä elää ja menestyä. Kiinnostaisiko sinuakin?

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Tomi Kohtanen