Kiina-webinaari kauppakamarien kansainvälistymisviikolla 

17.11.2022

Helsingin seudun kauppakamari järjesti viikolla 44 osana kauppakamareiden kansainvälistymisviikkoa yhteistyössä Enterprise Europe Networkin (EEN) ja Suomi-Kiina kauppayhdistyksen kanssa webinaarin liittyen liiketoimintamahdollisuuksiin ja riskeihin Kiinassa.

Kiinan markkinoiden muuttuessa ja geopoliittisen epävarmuuden kasvaessa korostuu yritysten toimintasuunnitelmien ajankohtaisuus, joka Kiinan markkinoilla toimivien ulkomaalaisperäisten yritysten, myös suomalaisten yritysten, on hyvä ottaa huomioon. Webinaari tarjosi ajankohtaista tietoa mahdollisuuksista ja muutoksista Kiinan markkinoilla sekä akateemisen että yrityspuolen asiantuntijoiden tarjoamana. Lisäksi webinaarissa kuultiin myös käytännön esimerkki Kiinan markkinoilla toimivalta yritykseltä.

Webinaarin puhujina olivat Helsingin seudun kauppakamarin toimitusjohtaja Pia Pakarinen, kansainvälisen politiikan professori Juha A. Vuori Tampereen Yliopistosta, Kauppalehden Hongkongin kirjeenvaihtaja ja ”Kauppapaikkana Kiina – opas liiketoimintaan Kiinassa” -kirjan kirjoittaja Hannamiina Tanninen, CEO Riikka Hackselius-Fonsén Punda Globalilta, ja kaupallinen johtaja Johannes Leppihalme Environics Oy:stä. Webinaarin moderaattorina toimi Suomi-Kiina kauppayhdistyksen puheenjohtaja ja Kolster Oy:n toimitusjohtaja Timo Helosuo.

Webinaarin videotallenne on katsottavissa täältä: https://events.icareus.com/web/helsingin-seudun-kauppakamari/player/embed/event/view?eventId=201956101

Aiheeseen liittyen, Keskuskauppakamari on tehnyt huhtikuussa 2022 Kiina-katsauksen, jossa aiheena ovat Kiinan, Suomen ja EU:n kauppasuhteet, Kiinan talous sekä Kiinan ja Venäjän suhteet https://kauppakamari.fi/julkaisu/maakatsaus-kiina-2022/.

Kategoriat:Kansainvälisyys