Priima Yrityslaskennan Anna Koivulalle kunniamaininta Vuoden johtaja 2021 kisassa

22.11.2021

Priima Yrityslaskennan Anna Koivulalle kunniamaininta, vuoden johtaja on Scandicin Aki Käyhkö

Vuoden johtajaksi 2021 on valittu Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aki Käyhkö. Kärkikolmikkoon vuoden johtajavalinnoissa sijoittuivat tänä vuonna liiketoimintajohtaja Anna Koivula Priima Yrityslaskenta Oy:stä ja toimitusjohtaja Juha Piispa Moonsoft Oy:stä. Valinnat julkistettiin Helsingin seudun kauppakamarin Johtamisen ajankohtaispäivässä 2. marraskuuta 2021.

Helsingin seudun kauppakamari on palkinnut Vuoden johtajan 2021 Johtamisen ajankohtaispäivässä. Toista kertaa jaettavan tunnustuksen saajia on voinut ehdottaa syksyn aikana kauppakamarin verkkosivujen kautta. Palkinnon saa tänä vuonna Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aki Käyhkö. Valintaperusteluissa Käyhköä on luonnehdittu johtajaksi, joka kantaa kortensa kekoon koko hotelli- ja ravintola-alan puolesta. Hän on pitänyt oman yhtiön kartalla ja huolehtinut upeasti koko henkilöstön hyvinvoinnista.

Kunniamaininnan saivat liiketoimintajohtaja Anna Koivula Priima Yrityslaskenta Oy:stä Seinöjoelta ja toimitusjohtaja Juha Piispa Moonsoft Oy:stä. Anna Koivulan palkintoperusteluissa ilmenee Koivulan aito ja välittävä ote johtamisestyössä ja hän uskaltaa ottaa käsittelyyn vaikeatkin asiat. Johtajana Koivula kannustaa alaisiaan uudistumaan ja hän on edistänyt työyhteisön yhteenkuuluvuutta näinä haastavina aikoina.

”Mielestäni tärkein tehtäväni johtajana on toimia ihmisten kanssa ja olen erittäin onnellinen onnistuessani tehtävässäni. Työ on sopivan haastavaa ja yritän tehdä sen niin, että tiimi toimii arvojemme mukaan asiakkaan eduksi”, Koivula linjaa.

”Teemme asiat yhdessä ja siinä avoin vuoropuhelu on tärkeää. Tiimissä on mukana huippuasiantuntijoita, joilla jokaisella on oma roolinsa onnistumisessamme, eli johtajan ei tarvitse tietää joka asiasta, vaan luotamme ihmisiin”, Koivula jatkaa.

”Olen erittäin iloinen, että eteläpohjalainen hyvä johtajuus noteerataan jälleen valtakunnallisestikin”, iloitsee Etelä-Pohjanmaan kauppakamarin toimitusjohtaja Tomi Kohtanen. ”Palkintoa suurempi merkitys on joka tapauksessa sillä, että hyvästä johtamisesta ja esimiestyöstä puhutaan, sillä työntekijäkokemuksella on merkitystä yrityksen työnantajamielikuvaan ja sitä kautta sillä on suora yhteys osaavan ja motivoituneen työvoiman saatavuuteen. Lähes kaikilla yrityksillä on jo pulaa osaajista, jotka luonnollisesti hakeutuvat parhaiden työnantajamielikuvien kautta parhaiten johdettuihin yrityksiin”, Kohtanen jatkaa. ”Tähän tilanteeseen pitää kaikkien yritysten ja esimiesten nyt herätä”, Kohtanen summaa.

Vuoden Johtaja 2021 -valinnat on tehty yritysten henkilöstön ehdotuksista. Palkintoraadin puheenjohtajana on toiminut Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi. Johtamisen ajankohtaispäivän teemoina olivat tänä vuonna moderni johtaminen murroksessa, strategian toteuttaminen sekä menestyksekkään johtamisen ja hallitustyön avaimet. Tilaisuudessa äänessä olivat mm. futuristi, tietokirjailija Perttu Pölönen, ketterän oppimisen kehittäjä TkT Leenamaija Otala, hallitusammattilainen Leena Saarinen, pääomasijoittaja, sarjayrittäjä Jyri Engeström ja partnerit Jaana Palomäki ja Lilli Sundvik.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Tomi Kohtanen, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, toimitusjohtaja, p. 050 506 2755 tomi.kohtanen@kauppakamari.fi

Tuija Sjöblom, Helsingin seudun kauppakamari, asiantuntija, p. 050 62907 tuija.sjoblom@helsinki.chamber.fi

Tomi Kohtanen

toimitusjohtaja