FINNEROlle vauhtia alueen kasvurahastosta

28.05.2024

FINNEROlle vauhtia alueen kasvurahastosta

Seinäjokinen lemmikkitarvikevalmistaja FINNERO on ensimmäisenä yrityksenä saanut rahoitusta uudesta Eteläpohjalaisesta kasvurahastosta.
   FINNEROn yrittäjä ja enemmistöomistaja Tarja Keen ja muut sijoittajat JJ Investori Oy ja Y-Invest Oy ovat kiitollisia ja innoissaan uusien sijoittajien mukaantulosta tukemaan yhtiön kansainvälistymistä ja kasvua.

– Tämä vauhdittaa yrityksen jo hyvällä alulla olevaa vientitoimintaa. Alueellinen kasvurahasto monipuolistaa yritysten rahoitusvaihtoehtoja ja tarjoaa samalla systemaattista tukea ja jäntevyyttä liikkeenjohdolle.

Kiinnostus uutta rahastoa kohtaan on ollut vilkasta ja hakemuksia on ollut käsittelyssä hyvä määrä.

– Hieno startti pitkään odotetulle toiminnalle. Olemme erittäin tyytyväisiä, että eteläpohjalaisille yrityksille on avautunut tällainen mahdollisuus kasvun hakemiseen, rahastoa Into Seinäjoen puolesta valmistellut Tapio Seppä-Lassila kommentoi.

Rahasto tekee 100 000 – 300 000 euron kokoisia pääomasijoituksia eteläpohjalaisiin yrityksiin. Yritysten toimiala on vapaa. Ennen sijoituspäätöstä hallinnoijayhtiö Redstone Nordics Oy tekee yritysanalyysin kohdeyrityksestä. Redstonella on kokemusta vastaavien rahastojen hallinnoimisesta Mikkelissä ja Joensuussa.

– Uskon, että myös Etelä-Pohjanmaalla saadaan tehtyä muutaman vuoden sisällä 15-20 ensisijoitusta ja myöhemmin lisäsijoitukset esimerkiksi viiteen yritykseen, arvioi Redstone Nordicsin toimitusjohtaja Kaj Hagros.

Eteläpohjalaisen kasvurahaston suurimpia rahoittajia ovat Seinäjoen kaupunki Kuortaneen Säästöpankkisäätiö ja Töysän Säästöpankkisäätiö. Muita sijoittajia ovat LähiTapiola Etelä-Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki, Etelä-Pohjanmaan Osuuskauppa, Lakeuden Etappi, Redstone Nordics, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät ry.

Lisätietoja:
Tarja Keen, FINNERO Oy Ltd, puh. 040 5145282, tarja@finnero.com
Tapio Seppä-Lassila, Into Seinäjoki, puh. 040 5017350, tapio.seppa-lassila@intoseinajoki.fi

Into Seinäjoki on alueellinen kehitysyhtiö, joka edistää yritysten kasvua ja kilpailukykyä Etelä-Pohjanmaalla. Redstone Nordics Oy on ammattimainen rahastonhallinnoija, jolla on laaja kokemus pääomasijoituksista.