Miten toimia somessa oikein – IP ja sosiaalinen media

21.04.2023
Maija Kärkäs, Enterprise Europe Network
Helsingin seudun kauppakamari

Miten toimia somessa oikein – IP ja sosiaalinen media

Haluaako yrityksesi maksimoida sosiaalisen median läsnäolon ja samalla suojella teollis- ja tekijänoikeuksia? Tutustu European IP Helpdeskin tietopakettiin IP and Social Media, jossa on mukana video, opas ja infograafi. 

Sosiaalisen median alustoista on tullut olennainen markkinointiväline pienille ja keskisuurille yrityksille. Some voi olla vaihtoehto ja täydentävä kanava perinteisiin mainosmenetelmiin verrattuna ja tarjota monia etuja, kuten näkyvyyden lisäämisen, kohdennetun markkinoinnin ja suoran vuorovaikutuksen kuluttajien kanssa. Lisäksi yritykset/brändit voivat tuottaa viihdyttävää ja helposti ymmärrettävää sisältöä, kuten meemejä, videoleikkeitä, kuvia tai lyhyitä tekstejä.

Sosiaalisessa mediassa immateriaalioikeudet (IP) ovat hyvin läsnä. Pk-yritysten ja käyttäjien olisi tiedettävä, miten sosiaalisen median sisältöä käytetään ja miten teollis- ja tekijänoikeuksien loukkauksia vältetään.

_______________________________________________________________________________

IP and Social Media on yksi monista Europan komission tarjoaman European IP Helpdesk -palvelun tietopaketeista. European IP Helpdesk auttaa pk-yrityksiä ja EU-rahoitusta saavia tai hakevia tahoja navigoimaan immateriaalioikeuksien maailmassa.

Tarjolla on maksuttomasti

  • tietoa
  • webinaareja
  • neuvontapalvelu Helpline, jossa vastataan luottamuksellisesti käytännön IP-oikeuksiin liittyviin kysymyksiin. Palveluun saa yhteyden suoraan nettisivuilta tai kauttani, maija.karkas@chamber.fi

Maija Kärkäs
päällikkö
Enterprise Europe Network
Helsingin seudun kauppakamari
European IP Helpdeskin yhteyshenkilö Suomessa

Kategoriat:EU, Markkinointi