Osakeyhtiön ja sen omistajan verosuunnittelu | ETÄ

Päättyy
19.2.2021
Verkossa

Osakeyhtiö ja sen omistaja ovat erillisiä verovelvollisia, joiden verotusta koskevat erilaiset säännöt ja periaatteet. Hyvin toteutetussa verosuunnittelussa huomioon otetaan yhtiön ja sen omistajan muodostama kokonaisuus ja pyritään löytämään tähän kokonaisuuteen parhaiten soveltuvat ratkaisut. Asianmukaisesti toimittaessa varmistetaan samalla aina myös käytettävien keinojen laillisuus ja pyritään minimoimaan veroriskit jo ennakolta.

Tässä koulutuksessa käydään läpi käytännönläheisesti keskeiset verosuunnittelumahdollisuudet osakeyhtiömuodossa toimittaessa. Koulutuksen käytyäsi pystyt hahmottamaan omaan tilanteeseesi parhaiten soveltuvia ratkaisuja, ymmärrät laillisen verosuunnittelun ja laittoman veronkierron rajan ja saat käytännöllisiä vinkkejä miten omassa tilanteessasi kannattaa edetä.

Kenelle

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti omistajayrittäjälle. Koulutukseen osallistuminen ei vaadi laajaa ennakko-osaamista kirjanpidosta ja verotuksesta, asiat käydään läpi käytännönläheisesti ja omistajayrittäjän näkökulmasta.

Sisältö

• Keskeiset osakeyhtiötä ja sen omistajaa koskevat verolainsäännökset ja verotusperiaatteet
  • Mitkä ovat osakeyhtiön ja omistajan verosuunnittelun keskeiset tavoitteet?
  • Mitä on hyväksyttävä verosuunnittelu, mitä puolestaan laiton veronkierto?
  • Miten veroriskejä voidaan taklata tehokkaasti?
  • Miten jokaisen yhtiön ja sen omistajan yksilöllinen tilanne vaikuttaa verosuunnitteluun?
  • Koulutukseen osallistujan henkilökohtaisen toimintasuunnitelman hahmottaminen

8:45 Ilmoittautuminen ja tulokahvit
9:00 Tilaisuuden avaus