STRIIMI: Office 365: Teams-kokoukset

Ilmoittaudu tästä

Aika: 1.9.2020 klo 13:00 - 16:00
Paikka: Omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 30.8.2020
Kouluttaja: Wistec Training Oy
Kenelle Koulutus soveltuu kaikille käyttäjille, jotka haluavat järjestää Teams-verkkokokouksen tai osallistua sellaiseen. Kurssilaisilta toivomme Teamsin perusteiden hallintaa.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Teamsin avulla kokoukset hoituvat hauskasti ja helposti. Varmista nyt, että osaat järjestää ja osallistua Teams-kokoukseen ilman ylimääräisiä mutkia, vaivattomasti ja tyylikkäästi.

Tavoite
Koulutuksessa opit luomaan kokouksia Teamsin sisälle, sekä kutsutoiminnolla että ilman. Lisäksi opit, kuinka toimia kokouksessa ja miten ulkopuolinen pääsee kokoukseen ilman Teams-sovellusta.

Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille käyttäjille, jotka haluavat järjestää Teams-verkkokokouksen tai osallistua sellaiseen. Kurssilaisilta toivomme Teamsin perusteiden hallintaa.

Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytämme Teams-sovelluksen uusinta versiota.

Kouluttaja:

WEBINAARIN OHJE

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat neljä (4) päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.

Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.

Ilmoittauduthan 30.8. mennessä tästä tai amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537
Lisätiedot: palvelupäällikkö Heidi Sikkilä, heidi.sikkila(at)kauppakamari.fi, p. 0400 568 900

Sisältö

13.00 Tilaisuus alkaa:
Kokoukset Teamsissä

  • Miten kokous Teamsissä toimii
  • Millaista sisältöä kokouksessa voidaan jakaa
  • Kuka voi osallistua kokoukseen ja millä laitteilla
  • Mitä edellytyksiä osallistumiselle on tietokoneella
  • Mitä puhelimella osallistumiseen tarvitaan

Kokouksen luominen

  • Välitön kokous
  • Kokouskutsujen lähettäminen Outlookilla
  • Kokouskutsujen lähettäminen Teams-sovelluksesta
  • Tiimikokouksen luominen kutsuja lähettämättä
  • Kokouksen luominen selaimen kautta
  • Kokouksen aikatauluttaminen ja vapaan ajan löytäminen

Kokoukseen liittyminen

  • Liittyminen Office 365:n kautta, Outlook-sovelluksesta, Teams-sovelluksesta tai älypuhelimen Teams-sovelluksesta
  • Liittymisen asetukset ja mitä ääni- ja videolaitteita käytät

Toiminnot kokouksen aikana

  • Oman äänen hallinta ja vaimentaminen
  • Videon käynnistäminen ja tyylikäs videolla esiintyminen, sekä taustan sumennus
  • Viestien lähettäminen kokoukseen ja pikaviesteihin palaaminen kokouksen jälkeen
  • Ääni- ja videolaitteiden vaihtaminen kokouksen aikana
  • Osallistujien kutsuminen kokoukseen kokouksen aikana tai liittymishyperlinkin käyttö
  • Teamsin käyttö kokouksesta poistumatta
  • Kokouksesta poistuminen

Sisällön jako kokoukseen

  • Oman työpöydän tai sovelluksen jakaminen
  • PowerPoint -esitykset
  • Yhteinen piirtoalusta
  • Kokouksen muistiinpanot

Kokouksen tallentaminen

  • Tallennuksen aloittaminen ja lopettaminen
  • Mitä tarkalleen tallentuu
  • Tallenteen löytäminen, jos kokous on tai ei ole tiimin sisällä järjestetty

Verkkokokouksen käytännöt

  • Näkyvyyden ja kuuluvuuden varmistaminen
  • Miten omaa ääntä kannattaa käyttää
  • Pitäisikö se video laittaa päälle? Miksi pitäisi ja miten näytät hyvältä videossa
  • Oman näytön tai työpöydän jakamisen turvavinkit
  • Miten takaat selkeästi näkyvän työpöydän jaon

16.00 Tilaisuus päättyy

Hinta

Jäsenetuhinta 230€ + alv 24%
Normaalihinta 330€ + alv 24%

Hintoihin lisätään alv 24%. Osallistumismaksuun sisältyy sähköinen koulutusmateriaali ja luento. Muutokset mahdollisia. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Ohjelma

13:00 Koulutuksen avaus
Taukoja koulutuksen aikana
16:00 Koulutus päättyy 

Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.