WEBINAARI: Incoterms 2020 käytännössä ja koronakriisin vaikutus kansainväliseen kauppaan

Ilmoittaudu

Aika: 7.5.2020 klo 9:00 - 10:30
Paikka: Omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 6.5.2020
Kouluttaja: Lauri Railas ja Jan Virtavuori
Kenelle Koulutus suuntautuu kansainvälisten kauppa-asiakirjojen kanssa työskenteleville.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

KANSAINVÄLISEN KAUPAN UUDET TOIMITUSEHDOT – INCOTERMS® 2020 KÄYTÄNNÖSSÄ

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n Incoterms® -toimitusehdot ovat kansainvälisessä kaupassa maailmanlaajuisesti käytetyt ehdot, joihin viittaamalla kauppasopimuksissa myyjä ja ostaja sopivat tarkemmin tavaran toimitukseen liittyvistä seikoista. Incoterms® -ehdot päivitetään noin 10 vuoden välein kansainvälisen asiantuntijatyöryhmän työn pohjalta.

Webinaarissa käymme läpi Incoterms® 2020 -ehdot pähkinänkuoressa ja tarkastelemme ICC:n julkaisemia uusia force majeure- ja hardship-lausekkeita. Lisäksi käsittelemme kansainvälisen kaupan toimitusten hallintaa poikkeusoloissa. Webinaarin asiantuntijoina toimivat asianajaja Lauri Railas (Railas Oy) ja riskienhallintapäällikkö Jan Virtavuori (Wärtsilä).

Webinaari on suunnattu kansainvälisen kaupan parissa työskenteleville, yritysten vienti-, tuonti- ja logistiikka-asiantuntijoille sekä sopimusten, riskienhallinnan ja vakuutusten kanssa toimiville. Erityisesti myyntityötä tekevien ammattitaitoon kuuluu oikeiden toimitusehtojen tuntemus.

Lisätietoja webinaarista:
Palvelupäällikkö Heidi Sikkilä,  heidi.sikkila@kauppakamari.fi tai assistentti Amanda Peltola amanda.peltola@kauppakamari.fi

 

Sisältö

Osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä puhujille kunkin osion päätteeksi.

klo 9.00–9.15 Avaus – Kansainvälisen kaupan tilannekuva koronakriisissä
Timo Vuori, kansainvälisten asioiden johtaja, Keskuskauppakamari ja Kansainvälisen kauppakamarin maajohtaja

klo 9.15–10.00 Pähkinänkuoressa Incoterms 2020 ja Force Majeure
Lauri Railas, asianajaja, oikeustieteen tohtori ja Helsingin yliopiston siviilioikeuden dosentti, Railas Oy

klo 10.00–10.30 Kansainvälisen kaupan toimitusten hallinta poikkeusoloissa ja Incoterms
Jan Virtavuori, riskienhallintapäällikkö, Wärtsilä Oyj

Webinaarin tuottaa Keskuskauppakamarin Palvelu Oy.

Hinta

Jäsenhinta 195€
Hinta 250€

Hintoihin lisätään alv 24%.
Ilmoittautuneet saavat sähköpostitse linkin webinaariin ennen koulutusta.

Tarjoamme osallistujille mahdollisuuden tilata 320-sivuisen Incoterms® suomi-englanti julkaisun etuhintaan 65 € + alv 10 % (kirjan normaalihinta on 85 € + alv 10 %). Tilaukset ICCkaupasta.

Saat alennuskoodin ilmoittautumisen yhteydessä.
Kun teet tilauksesi 27.4. mennessä, saat kirjan postituksena vielä ennen webinaaria.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.