STRIIMI: Puhe-Judon™ peruskurssi

Ilmoittaudu

Aika: 16.11.2020 klo 12:00 - 16:00
Paikka: omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 13.11.2020
Kouluttaja: Tero Ålander, asiantuntija, kouluttaja Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy
Kenelle Vuorovaikutusta ja asiakaspalvelutilanteita työssään käsitteleville

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Tänä päivänä Puhe-judoa™ koulutetaan kaikilla mantereilla asiakaspalvelun ammattilaisille sekä viranomaisille, jotka joutuvat ammattinsa puolesta joskus kohtaamaan kiihtyneitä tai muun tunnekuohun vallassa olevia ihmisiä. Puhe-Judo™ koulutus on Mielenrauha koulutuspalvelut Oy:n Suomessa omistama tuotemerkki.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen. Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Koulutuksessa käsitellyt toimintamallit ja tekniikat perustuvat Yhdysvalloissa poliisille kehitettyyn puhe-judoon™, jonka tavoitteena on voimankäytön ja fyysisten tilanteiden eskaloitumisen vähentäminen ja ratkaisu viestinnän- ja vuorovaikutuksen keinoin.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Ilmoittauduthan 13.11. mennessä tästä tai amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537.

Sisältö

Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

  • Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
  • Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
  • Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
  • Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
  • Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan

 

  • Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
  • Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

 

  • Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
  • Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
  • Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
  • Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?

 

  • Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
  • Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
  • Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
  • Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

STRIIMIN OHJE

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat neljä (4) päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.

Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360

Hinta

Jäsenetuhinta 360,00 € +alv 24 %,
Normaalihinta 495,00 € +alv 24 %

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!

Ohjelma

11.30 ilmoittautuminen ja yhteyden avaus
12.00 koulutus alkaa
12.50-13.00 tauko
13.50-14.10 tauko
15.00-15.10 tauko
16.00 koulutus päättyy

Oikeudet muutoksiin:  

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. 

Tero Ålander, Asiantuntija, kouluttaja Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Tero Ålander, Asiantuntija, kouluttaja Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

Tero on toiminut turvallisuusalalla erilaisissa asiantuntija-, johto-, ja kehitystehtävissä yli 20 vuotta.
Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus erilaisten organisaatioiden ja yhteisöjen
turvallisuushaasteista ja poikkeustilanteista yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen
otteeseen toiminnan kehittämisessä ja kouluttamisessa luovat pohjan innostaville, hauskoille,
monipuolisille ja käytännönläheisille koulutustapahtumille.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.