STRIIMI: Palvelumuotoilun perusteet haltuun

Ilmoittaudu tästä

Aika: 10.3.2021 klo 9:00 - 16:00
Paikka: omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 8.3.2021
Kouluttaja: Marika Alhonen ja Riina Iloranta
Kenelle Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Opi hyödyntämään palvelumuotoilua omien palveluidesi kehittämisessä ja parantamisessa! Koulutuksen jälkeen tiedät, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet. Samalla perehdyt myös palvelumuotoilun keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä ymmärrät, kuinka palvelumuotoilua voi hyödyntää omassa organisaatiossa.

Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.

Koulutuksessa syvennytään seuraaviin palvelujen kehittämisen menetelmiin:

  • Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
  • Asiakasymmärryksen kerääminen
  • Palvelumuotoilun työvälineet
  • Prototyyppien kehittäminen
  • Käyttäjäkokemuksen mallintaminen

Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä. Näin pääset heti miettimään asioita omien palveluidesi näkökulmasta.

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena Zoomin kautta.

Tilaisuuden kouluttajina toimivat KTM, lehtori Marika Alhonen ja elämystalouden lehtori, kauppatieteiden tohtorikoulutettava Riina Iloranta Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Molemmilla on pitkä kokemus palveluiden kehittämisestä, ja he ovat vetäneet lukuisia palvelumuotoilutyöpajoja.

Ilmoittauduthan 6.10. mennessä tästä TAI
amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537

Mikäli striimiin osallistuu useampi henkilö samasta organisaatiosta, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun:
asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai soita 09 2286 0360.

Sisältö

Johdanto palvelumuotoiluun

  • Mitä on palvelumuotoilu?
  • Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
  • Palvelumuotoiluprosessin vaiheet

Asiakasymmärryksen kerääminen

  • Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
  • Asiakaspersoonat

Palvelumuotoilun työvälineet

  • Ideointi
  • Prototyyppien kehittäminen

Käyttäjäkokemuksen mallintaminen

  • Palvelupolku
  • Service blueprint

STRIIMIN OHJE

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat neljä (4) päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.

Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.

Hinta

jäsenetuhinta 510 € + alv 24 %
normaalihinta 620 € + alv 24 %

Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali.

Ohjelma

9.00 Seminaarin avaus
10.30 Tauko
12.00 lounastauko
14.15 tauko
16.00 Tilaisuuden päätös

Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

 

 

 


Marika Alhonen
KTM, lehtori, Startup School coach
Haaga-Helia

Marika on koulutukseltaan KTM ja Certifioitu Business Coach. Hän on työskennellyt Haaga-Heliassa vuodesta 2009 ja sitä ennen palveluyrityksissä kouluttajana ja palvelujen kehittäjänä. Marika on fasilitoinut lukuisia työpajoja ja hyödyntää niissä pedagogista osaamista yhdistettynä palvelumuotoilun menetelmiin ja työkaluihin.

 

 

 

 

Riina Iloranta

Elämystalouden lehtori, kauppatieteiden tohtorikoulutettava
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.