Palvelumuotoilun perusteet haltuun | striimi
Ilmoittaudu tästä
Aika:
10.3.2021 klo 9:00 - 16:00
Paikka:
omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 8.3.2021
Kouluttaja: Marika Alhonen ja Riina Iloranta
Kenelle sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta.
Opi hyödyntämään palvelumuotoilua omien palveluidesi kehittämisessä ja parantamisessa! Koulutuksen jälkeen tiedät, mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan, millainen on palvelumuotoiluprosessi ja mitkä ovat asiakaslähtöisen kehittämisen periaatteet. Samalla perehdyt myös palvelumuotoilun keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä ymmärrät, kuinka palvelumuotoilua voi hyödyntää omassa organisaatiossa.
Koulutus sopii palvelumuotoilusta ja asiakaslähtöisestä kehittämisestä kiinnostuneille henkilöille toimialasta tai organisaation koosta riippumatta. Osallistujalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta tai tietoa palvelumuotoilusta.
Koulutuksessa syvennytään seuraaviin palvelujen kehittämisen menetelmiin:
- Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
- Asiakasymmärryksen kerääminen
- Palvelumuotoilun työvälineet
- Prototyyppien kehittäminen
- Käyttäjäkokemuksen mallintaminen
Koulutus on toiminnallinen ja vuorovaikutteinen eli eri aihealueisiin johdatellaan alustuksilla, jonka jälkeen työskennellään ja keskustellaan tiimeissä. Näin pääset heti miettimään asioita omien palveluidesi näkökulmasta.
Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena Zoomin kautta.
Tilaisuuden kouluttajina toimivat KTM, lehtori Marika Alhonen ja elämystalouden lehtori, kauppatieteiden tohtorikoulutettava Riina Iloranta Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Molemmilla on pitkä kokemus palveluiden kehittämisestä, ja he ovat vetäneet lukuisia palvelumuotoilutyöpajoja.
Ilmoittauduthan 6.10. mennessä tästä TAI
amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537
Mikäli striimiin osallistuu useampi henkilö samasta organisaatiosta, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan.
Ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun:
asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai soita 09 2286 0360.
Sisältö
Johdanto palvelumuotoiluun
- Mitä on palvelumuotoilu?
- Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
- Palvelumuotoiluprosessin vaiheet
Asiakasymmärryksen kerääminen
- Asiakasymmärryksen kartuttaminen ja analysointi
- Asiakaspersoonat
Palvelumuotoilun työvälineet
- Ideointi
- Prototyyppien kehittäminen
Käyttäjäkokemuksen mallintaminen
- Palvelupolku
- Service blueprint
STRIIMIN OHJE
Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat koulutusta edeltävänä päivänä sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.
Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä.
Hinta
jäsenetuhinta 510 € + alv 24 %
normaalihinta 620 € + alv 24 %
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali.
Ohjelma
9.00 Seminaarin avaus
10.30 Tauko
12.00 lounastauko
14.15 tauko
16.00 Tilaisuuden päätös
Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Marika Alhonen
KTM, lehtori, Startup School coach
Haaga-Helia

Riina Iloranta
Peruutusehto
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.