STRIIMI: Key Account Manager (KAM) -ajokortti® 30.9-1.10.2020

Ilmoittaudu tästä

Aika: 30.9.2020 klo 8:45 - 16:00
Paikka: omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 28.9.2020
Kouluttaja: Mikko Mäntyneva FT, KTL MCS-Management Consulting Services Oy
Kenelle almennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Helsingin seudun kauppakamarin valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Koulutuksesta sanottua:

  • ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
  • ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
  • ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
  • ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”

Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Ilmoittauduthan 28.09. mennessä tästä tai
amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537
Lisätiedot: palvelupäällikkö Heidi Sikkilä, heidi.sikkila(at)kauppakamari.fi, p. 0400 568 900

Tervetuloa mukaan!

Sisältö

1. päivä, 30.9.2020

Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

2. päivä, 1.10.2020

Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

Hinta

Jäsenetuhinta 750€ + alv 24%
Normaalihinta 950€ + alv 24%
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella sähköinen koulutusmateriaali.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!

Ohjelma

1. päivä

8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyden avaus
9.00 Koulutus alkaa
10.15 tauko
12-12.45 lounastaukoa
14.00 tauko
16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä
8.45 yhteyden avaus
9.00  koulutus alkaa
10.15 tauko
12-12.45 lounastauko
14.00 tauko
16.00 Tilaisuus päättyy

Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Mikko Mäntyneva FT, KTL MCS-Management Consulting Services Oy

Mikko Mäntyneva FT, KTL MCS-Management Consulting Services Oy

FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen. Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.

Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.

Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012)Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.