STRIIMI: Google-mainonnan ja -analytiikan koulutus

Ilmoittaudu

Aika: 21.10.2020 klo 9:00 - 15:30
Paikka: Omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 10.10.2020
Kouluttaja: Alexandra Byskata
Kenelle Viestinnän ja markkinoinnin parissa työskenteleville.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Hakusanamainonnan avulla on mahdollista saavuttaa välittömästi näkyvyyttä verkossa, kun esimerkiksi hakukoneoptimoinnilla tai inbound-markkinoinnilla samaan voi mennä kuukausia. Näin pienelläkin budjetilla voidaan saada nopeasti tuloksia ja päättää jatkotoimenpiteet niiden perusteella.

Kilpailu sisältömarkkinoinnissa Suomessa kiihtyy ja laadun merkitys sisällöntuotannossa on koko ajan tärkeämpää. Mutta miten voimme mitata sisällön laadukkuutta? Analytiikan avulla pystymme mittaamaan merkittävästi enemmän kuin pelkästään verkkosivujen kävijämääriä. Nykyään analytiikkaa käytetään hyödyksi paitsi koko verkkopalvelun kehittämisessä, myös sisällön kehittämisessä.

Koulutuksessa lähdetään liikkeelle hakusanamainonnan perusteista: Millaisia mahdollisuuksia Google-mainonnalla on, miten huutokauppaperiaate toimii, millainen on hyvä mainos? Lisäksi opit luomaan laajennuksia, joilla tuodaan lisäarvoa mainoksiisi. Koulutuksen jälkeen osaat toteuttaa yksinkertaisia hakusanakampanjoita ja tiedät, miten mainontaa optimoidaan tulosten perusteella. Koulutuksessa käydään läpi analytiikan ja Google Analytics -työkalun perusteet. Käsittelemme analytiikan hyödyntämistä eri näkökulmien kautta, kuten miten voit kehittää verkkopalveluasi, sisältöjäsi, mainontaasi tai myyntiäsi. Koulutuksen avulla pystyt itse tutkimaan yrityksesi verkkosivujen analytiikkaa ja tekemään siitä luotettavia johtopäätöksiä, joilla kehität palvelujasi.

Koulutuksessa aloitetaan Google Adsin perusteista, mutta parhaan oppimiskokemuksen saat, jos sinulla on vähintään lukuoikeudet yrityksesi Google Ads- ja Google Analytic-tileille.

Striimin ohjeet
Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat 1-2 päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.
Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.

Sisältö

9.00 Google-mainonnan ja -analytiikan koulutus

-avainsanatutkimus ja avainsanatyökalujen käyttö
-ads tilirakenne
-kampanjat, mainosryhmät ja mainokset
-huutokaupan periaatteet
-mainonnan mittaaminen, kehittäminen ja raportointi
-google analyticsin perusteet
-mitä kannattaa mitata? – google analyticsin eri raportit
-sisällön laadun mittaaminen google analyticsissä
-vinkit google analyticsin käyttöön
-mistä lähteä liikkeelle koulutuksen jälkeen

15.30 Tilaisuus päättyy

Hinta

JÄSENETUHINTA 490 €
HINTA 690 €
Hintoihin lisätään alv 24%.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin.

Alexandra Byskata Digital Marketing Specialist LM Someco (Lahtinen & Mantere Oy)

Alexandra Byskata Digital Marketing Specialist LM Someco (Lahtinen & Mantere Oy)

Alexandra Byskata on kerryttänyt sisältömarkkinoinnin kokemusta niin ulkomailta kuin kotimaastakin. Hänen taustansa startupeissa ja järjestöissä on tuonut ymmärrystä siitä, miten markkinoinnilla saadaan edistettyä myyntiä ja näin ollen vaikutettua suoraan liiketoimintaan. Alexandraa kiehtoo etenkin tehokkaiden asiakaspolkujen rakentaminen yhdistämällä sosiaalisen median kanavat, kotisivut sekä mainonta. Hän kouluttaa mm. LinkedInin käyttöä, työnantajakuvaa sekä Google Analyticsiä.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.