Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä | striimi

Ilmoittaudu

Aika: 15.9.2021 klo 8:45 - 12:30
Paikka: omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 13.9.2021
Kouluttaja: Taina Parviainen FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Helsingin seudun kauppakamari
Kenelle Viestintää ja etätyötä tekeville

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.

Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista.

Aamupäivän mittaisen tilaisuuden aikana on tarkoitus keskustella myös omista kokemuksista – niin hyvistä kuin huonoista – ja jakaa tietoa siitä, miten tehdä hyvä vaikutus toiseen osapuoleen, saavuttaa myönteinen ostopäätös ja paras tulos.

Tervetuloa mukaan!

Ilmoittauduthan 13.9. mennessä tästä tai amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537.

Sisältö

Koulutus antaa vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Minkä tavan ja välineen valitsen, kun lähestyn asiakasta eri tilanteissa?
  • Miten luon hyvän tunnelman, kun otan yhteyttä esimerkiksi Teamsilla tai Zoomilla?
  • Voinko korjata harmin, kun etäyhteydet pätkii?
  • Miten kirjoitan hyvän ja sujuvan sähköpostin?
  • Millainen lähestyminen minun kannattaa harjoitella, kun soitan asiakkaalle?
  • Miten vältän yleisimmät sudenkuopat, jotka vievät kirkkaimman hohdon tilanteesta tai viestistä?

Koulutuksessa käydään läpi, miten lähestyä asiakasta sähköpostilla, puhelimella, etätapaamisissa Teamsissa tai Zoomilla tai erilaisin pikaviestein ja ääniviestein. Lisäksi annetaan esimerkkejä, miten yhteydenpitoon kannattaa valmistautua, mitä tulee pitää mielessä tilanteen aikana ja millainen jälkivaikutelma asiakkaalle on mahdollista jättää, jotta hän kokee tilanteen hyvin hoidettuna.

STRIIMIN OHJE

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat koulutusta edeltävänä päivänä sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä.

Hinta

Jäsenetuhinta 390,00 € +alv 24 %
Normaalihinta 490,00 € +alv 24 %

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!

Ohjelma

8.50 ilmoittautuminen ja yhteyden avaus
9.00 koulutus alkaa
10.30 tauko
12.30 koulutus päättyy

Oikeudet muutoksiin:  

Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. 

Taina Parviainen FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Helsingin seudun kauppakamari

Taina Parviainen FM, KTK, KauppakamariTiedon päätoimittaja Helsingin seudun kauppakamari

Taina Parviainen toimii Helsingin seudun kauppakamarilla KauppakamariTieto-palvelun päätoimittajana ja johtamisen, myynnin ja markkinoinnin kirjojen tuottajana. Hän kouluttaa kielen ja viestinnän aiheista, kuten mainoskielestä, kielenhuollosta ja asiakasviestinnästä sekä esiintymisestä. Häneltä on ilmestynyt aikaisemmin muun muassa teokset Paremmin sanottu kuin tehty, (V)ihastuttava mainoskieli – fraaseista fiiliksiin ja Onnistu kouluttajana – 7 askelta yleisön hurmioon, joka on kirjoitettu yhdessä Timo Valvion kanssa.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.