Puhe-Judon™ peruskurssi | striimi

Ilmoittaudu täällä

Aika: 22.9.2021 klo 12:00 - 16:00
Paikka: Omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 21.9.2021
Kouluttaja: asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.
Kenelle asiakaspalvelijat, esimiehet

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Sisältö

Tämän koulutuksen jälkeen osaat hoitaa haastavat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteet hallitusti ja ammattimaisesti. Tilaisuudessa keskitytään kasvokkain ja puhelimessa tapahtuvaan viestintään ja vuorovaikutukseen tilanteissa, joissa vastapuoli on kiihtynyt, turhautunut, vihainen, pettynyt tai jonkin muun tunnekuohun vallassa, ja jolloin normaali viestintä sekä faktatietoihin perustuva selittäminen ei rauhoita vastapuolta.

Koulutuksessa opitaan koko haastavan palvelutilanteen hoitamisen draaman kaari aloituksesta rauhoittelun ja ratkaisun etsimisen kautta tyylikkääseen tilanteen päättämiseen.

Opittujen taitojen ja tekniikoiden avulla parannetaan myös osallistujan työssä jaksamista ja työhyvinvointia, sekä vähennetään eskaloituvien konfliktien määrää omassa organisaatiossa.

Koulutusmateriaali toimitetaan jokaiselle osallistujalle sähköisessä muodossa.

Tule hankkimaan hyvät valmiudet selvitä ammattimaisesti haastavista kohtaamis- ja vuorovaikutustilanteista!

Kouluttajana toimii asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

STRIIMIN OHJE

Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat tilaisuutta edeltävänä päivänä sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.

Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi

Hinta

Jäsenetuhinta 360€ + alv 24%
Normaalihinta 495€ + alv 24%

Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!

Ohjelma

11.55
Etäosallistujien yhteyden avaus

12.00
Tervetuloa!
Arja Kuitunen, Kauppakamarin Koulutus

12.10
Haastavien tilanteiden hallinta vuorovaikutuksen keinoin

  • Mistä tekijöistä asiakkaan pettymys tai haastava käytös voi johtua sekä voiko tekijöihin vaikuttaa
  • Tunnepitoisten tilanteiden ja ihmisten kohtaaminen ammattimaisesti
  • Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
  • Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa
  • Mitä tarkoittaa ammattimainen suhtautuminen viestinnällisiin konflikteihin ja mitä sillä saavutetaan

12.50
tauko

13.00

  • Miten ammattilainen valmistautuu haasteellisiin viestintätilanteisiin
  • Assertiivisuuden eli oikeanlaisen ja jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
  • Miten asetetaan ammattimaisesti asiakkaan käytökselle tai vaatimuksille rajat
  • Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää

asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

13.50
tauko

14.10

  • Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitäisi tietää jotta tilanne voidaan hallita
  • Mitä ovat taistelurituaalit ja miten niiden tunnistaminen auttaa haastavissa viestintätilanteissa
  • Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
  • Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?

15.00
tauko

15.10

  • Mitä eleitä ei ainakaan kannata käyttää ja minkälaista sanatonta viestintää tulisi välttää
  • Miten ja mitä ei kannata sanoa, sekä miten pystyn tunnistamaan ja välttämään näitä kuoppia
  • Miltä ammattilainen näyttää ja kuulostaa haastavissa vuorovaikutus- ja viestintätilanteissa
  • Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Jokaiselle jotakin: Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot.

asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander, Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy

16.00
Koulutus päättyy

Asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

Asiantuntija, kouluttaja Tero Ålander Mielenrauha Koulutuspalvelut Oy:stä.

Tero on toiminut turvallisuusalalla erilaisissa asiantuntija-, johto-, ja kehitystehtävissä yli 20 vuotta.
Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus erilaisten organisaatioiden ja yhteisöjen
turvallisuushaasteista ja poikkeustilanteista yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen
otteeseen toiminnan kehittämisessä ja kouluttamisessa luovat pohjan innostaville, hauskoille,
monipuolisille ja käytännönläheisille koulutustapahtumille.
Tero on toiminut pitkään yritysturvallisuuden kehittäjänä erilaissa riskienhallinnan ja
turvallisuussuunnittelun projektitöissä sekä toiminut koulutus- ja opetustehtävissä mm.
ammattikorkeakoulussa.

Peruutusehto