Office 365 työkalut – mistä on kyse?

Ilmoittaudu tästä

Aika: 31.10.2019 klo 8:45 - 16:00
Paikka: Sokos hotel Lakeus, kokoustila Laakee kolomonen, Torikatu 2, 60100 Seinäjoki
Ilmoittaudu viimeistään 23.10.2019
Kouluttaja: Juhana Liesimaa
Kenelle Office 365 -ympäristöä työssään käyttäville. Tietotekniikan perustaidot tulisi olla hallussa.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Tavoite

Tämä koulutus käsittelee O365 -ympäristön tuomia muutoksia loppukäyttäjän työskentelyyn: mitä selaimen kautta käytettävä portaali sisältää, mitkä tutut työkalut muuttuvat ja miten mobiililaitteet liittyvät kokonaisuuteen?

Mikä on O365?

Office 365 on sovellusten ja palvelujen integroitu käyttökokemus, jonka avulla voit tehdä tarvittavat toimet ja kasvattaa liiketoimintaasi. Saat esimerkiksi Wordin, Excelin ja PowerPointin päivitettyinä kuukausittain uusimmilla ominaisuuksilla ja suojauspäivityksillä.
Voit tavoittaa asiakkaasi ja työtoverisi pilvipohjaisen sähköpostipalvelun avulla kaikkialta.
Voit tehdä yhteistyötä Microsoft Teamsin avulla. Se on uusi ryhmätyökeskus, jossa voit keskustella, järjestää kokouksia ja jakaa tiedostoja.
Voit tallentaa tiedostot OneDriveen yhden teratavun verkkotallennustilaan, jolloin voit käyttää tiedostoja kaikissa laitteissa ja myös matkoilla.
Voit hoitaa liiketoimintaasi yrityssovelluksilla, joilla voit hallita esimerkiksi asiakasaikatauluja, laskutusta ja lähetteitä yhdestä paikasta.

Miksi ihmiset ja yritykset päätyvät Office365 ympäristön käyttäjäksi?

1. Käytettävissä kaikissa laitteissa: jokainen työntekijä voi käyttää viidellä laitteella Office Online -sovelluksia esim. kodin ja työpaikan tietokoneella, älypuhelimella tai tabletilla.

2. Ajankohtaiset asiakirjat ja tiedot aina saatavilla: pilvipalvelun ansiosta asiakirjat, yhteystiedot ja kalenterimerkinnät ovat aina ajan tasalla kaikilla laitteilla.

3. Helppo yhteiskäyttö: useat työntekijät voivat muokata samaa asiakirjaa yhtäaikaisesti. Ryhmä voi työskennellä yhdessä, vaikka sen jäsenet olisivat fyysisesti eri paikoissa.

4. Turvallinen käyttöympäristö: luottamukselliset liiketoimintatiedot voidaan suojata siten, että niitä voivat käyttää vain siihen valtuutetut henkilöt.

5. Verkkoneuvottelut ja keskustelut: kokouksien suunnittelu ja toteutus – mukaan lukien tiedostojen jakaminen ja videon käyttö – onnistuu vaivattomasti osallistujien sijainnista riippumatta.

Kenelle

Koulutuksessa hyödynnetään Office 365 -ympäristöä. Toivomme osallistujalta tietotekniikan perustaitoja.

Ohjelmaversio

Koulutus vaatii Office 365 -ympäristön

Kokemuksia

”Erittäin hyvä päivä. Erinomainen luennoitsija, asiaa sopivasti ja antoi juuri sen toivomani kokonaiskuvan koulutuksesta.”
”Erittäin hyvä kurssi kaikin puolin, kouluttaja oli erittäin asiantunteva ja innostava.”

”Kurssin alku osoittautui meistä riippuvista syistä hieman turhalta, mutta teamsista oli hyvä tietää. Kurssilla saatiin hyviä vinkkejä meidän tarpeisiin.”
”Taas ymmärsin vähän enemmän.”

Sisältö

Mikä on Office 365 -pilvi

  • Mitä tarkoittaa Pilvipalvelu ja mikä oikeastaan muuttuu?
  • Mitkä perinteiset loppukäyttäjäpalvelut voidaan korvata Office 365 palveluilla
  • Office 365 työn ulkopuolisilla tietokoneilla ja mobiililaitteilla

Portaalin työkalut, oma profiili ja Delve

  • Tiedostojen hakeminen Delven avulla
  • Profiilin asetusten muokkaaminen

Verkkolevyiltä OneDrive for Businessiin

  • Tallentaminen OneDrive for Businessiin
  • Tiedostojen synkronointi Windows resurssienhallintaan
  • Office Online työkalujen käyttö ja yhteys Office-sovelluksiin
  • Jaa tiedosto vs. lähetä liite

Sivustot eli SharePoint Online

  • Lyhyt esittely SharePointista
  • SharePoint Intra, -sivustot ja –työtilat
  • Verkkolevy vs. asiakirjakirjasto
  • Kalenterit, listat ja luettelot

ILMOITTAUDU TÄSTÄ»

Teams yhdistää Office 365 -viestinnän

  • Mitä tarkoittaa Teams-keskustelu
  • Teamsin Chat vs. Skype for Business -chat
  • Kalenteri ja kokoukset
  • Tiedostojen jakaminen
  • Lisää palveluita sovellusten kautta

Planner

  • Suunnitelman luominen
  • Säilöt ja tehtävät
  • Tehtävien jakaminen ja seuranta

Yammer yrityksen sosiaalisen median keskiössä

  • Mikä on Yammer ja miten teet julkaisun
  • Ryhmien käyttö luonti ja liittyminen
  • Miten käyttöoikeudet toimivat

Sovellukset esittelyssä

  • Videoiden jakaminen Video-sovelluksella
  • Mikä on Stream?
  • Swayllä näyttävää sisältöä
  • Forms-lomakkeet

Hinta

Jäsenhinta 350€
Normaalihinta 450€

Hintoihin lisätään alv 24%. Hinnat sisältävät koulutukset, aamukahvit, lounaan, iltapäiväkahvit sekä aineiston.

Ohjelma

8:45 Ilmoittautuminen ja kahvit suolaasella
9:00 Tervetuloa kauppakamarin puolesta
9:10 Koulutus alkaa
11:30 Lounas
14:00 Iltapäivä kaffeet makian kera
16:00 Kiitos tilaisuudesta!

 

Juhana Liesimaa

Juhana Liesimaa

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.