Key Account Manager (KAM) -ajokortti® 8-9.6.2021 | striimi
Ilmoittaudu tästä
Aika:
8.6.2021 klo 8:45 - 16:00
Paikka:
omalta koneelta
Ilmoittaudu viimeistään 4.6.2021
Kouluttaja: Mikko Mäntyneva FT, KTL MCS-Management Consulting Services Oy
Kenelle Asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Koulutuksesta sanottua:
- ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
- ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
- ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
- ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!
Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.
Ilmoittauduthan 4.6. mennessä tästä tai
amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537
Lisätiedot: palvelupäällikkö Heidi Sikkilä, heidi.sikkila(at)kauppakamari.fi, p. 0400 568 900
Tervetuloa mukaan!
Sisältö
1. päivä, 30.9.2020
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
- Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat
Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
- asiakkuuden elinkaari
- myynnin volyymi
- potentiaali
- kannattavuus
Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
- Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä
Asiakkuuden hoitomallit
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
2. päivä, 1.10.2020
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen
Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account – toiminnan tavoitteet
- KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat
Key Account Management -prosessin syventäminen
- Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
- Avainasiakkuuden analysointi
- Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
- Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
- Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
- Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman
STRIIMIN OHJE
Tilaisuus lähetetään suorana. Voit osallistua helposti etänä omalta koneeltasi. Saat päivää ennen tilaisuutta sähköpostissa ohjeet ja linkin, josta pääset seuraamaan lähetystä. Varmista, että tietokoneesi internetyhteys toimii ja pystyy toistamaan livevideota ja että koneen äänet toimivat ja äänenvoimakkuus on sopivalla tasolla. Verkkoselaimista suosittelemme Chromen käyttöä.
Osallistuessasi striimiin voit lähettää etukäteen kouluttajalle kysymyksiä alla olevaan sähköpostiosoitteeseen.
Striimiin osallistuminen on samanhintainen kuin osallistuminen paikan päällä. Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu striimiin useampi henkilö, saavat lisäosallistujat koulutuksen puoleen hintaan. Tällöin ilmoittautuminen tulee tehdä suoraan asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu(at)kauppakamarinkoulutus.fi tai puhelimitse 09 2286 0360.
Hinta
Jäsenetuhinta 750€ + alv 24%
Normaalihinta 950€ + alv 24%
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella sähköinen koulutusmateriaali.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla.
Ohjelma
1. päivä
8.45 Ilmoittautuminen ja yhteyden avaus
9.00 Koulutus alkaa
10.15 tauko
12-12.45 lounastaukoa
14.00 tauko
16.00 Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy
2. päivä
8.45 yhteyden avaus
9.00 koulutus alkaa
10.15 tauko
12-12.45 lounastauko
14.00 tauko
16.00 Tilaisuus päättyy
Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Mikko Mäntyneva FT, KTL MCS-Management Consulting Services Oy
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.
Peruutusehto
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.