Key Account Manager 15.-16.4.2021 | Seinäjoki
Ilmoittaudu tästä
Aika:
15.4.2021 klo 9:00 - 16:00
Paikka:
Seinäjoki, tarkentuu myöhemmin
Ilmoittaudu viimeistään 8.4.2021
Kouluttaja: FT, KTL Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting
Kenelle asiakkuuksista vastaaville henkilöille
Key Account Manager (KAM) -koulutuksessa saat ajatuksia ja konkreettisia työkaluja oman organisaatiosi avainasiakastoiminnan suunnitelmalliseen johtamiseen, kehittämiseen ja syventämiseen.
Menestys edellyttää, että yrityksissä tiedostetaan avainasiakkuuksien merkitys ja luodaan asiakkuuden hoitoa edistäviä menetelmiä pitkäjänteisesti. Key Account Manager (KAM) -koulutus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Saat
- ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
- ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
- osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
- ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
- sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
- osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.
Kenelle
Valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätä valmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.
Kouluttajana toimii aiemmista koulutuksistaan erinomaista palautetta saanut FT, KTL Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting Services Oy.
Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!
Ilmoittauduthan 8.4. mennessä tästä tai amanda.peltola(at)kauppakamari.fi, p. 040 533 8537
Lisätiedot: palvelupäällikkö Heidi Sikkilä, heidi.sikkila(at)kauppakamari.fi, p. 0400 568 900
Sisältö
Torstai 15.4.2021
klo 8.45-9 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
klo 9
- Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen
- Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
- Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
- Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
- Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto
klo 16 Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy
Perjantai 16.4.2021
klo 8.45-9 Aamukahvit
klo 9
- Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä
- Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
- Yksittäisten Key Accountien johtaminen
- Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
- Key Account – toiminnan tavoitteet
- Key Account Management -prosessin syventäminen
- Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
- Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä
- Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
klo 16 Koulutus päättyy
Palautteita muiden kauppakamareiden koulutuksista:
- ”Käteen jäi oikeasti työkaluja esim. asiakashoitosuunnitelmien tekemiseen.”
- ”Hyvä setti. Mies tiesi mistä puhui, mukavasti höysti teoriaa esimerkeillä.”
- ”Aivan loistava ja inspiroiva kouluttaja. Hyvät esimerkit ja kannustavat mielipiteet.”
- ”Tilaisuudessa parasta oli keskusteleva ilmapiiri ja se, ettei pelkästään katsottu ”kalvoja” ja ihmetelty. Hyvä ja avoin porukka, olisi voinut olla vaikka vielä yhden päivän.”
Hinta
Jäsenetuhinta 680,00 €
hinta 880,00 €
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla.
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut lähikoulutuksessa.
Hintoihin lisätään alv 24%.
Ohjelma
8:45 Ilmoittautuminen ja aamukahvit suolaisella
9:00 Tilaisuuden avaus
11:30 Lounas
12:30 Koulutus jatkuu
14:00 tauko
16:00 koulutus päättyy
Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen.

Asiantuntijana FT, KTL Mikko Mäntyneva, MCS-Management Consulting Services Oy
FT, KTL Mikko Mäntyneva on liiketoiminnan kehittämisen yliopettaja, kouluttaja, puhuja ja tietokirjailija. Hänellä on kolmen vuosikymmenen kokemus niin liike- kuin muunkin toiminnan kehittämisestä eri toimialoja edustavissa organisaatioissa. Hänen keskeisiä osaamisalueitaan ovat asiakaslähtöinen liiketoiminta, B2B-myynti, tuottavuuden parantaminen (Lean) ja projektitoiminnan kehittäminen. Mäntyneva on kouluttanut viime vuosien aikana yli tuhat (Key) Account Manageria ja myyntipäällikköä.
Mäntyneva on koulutukseltaan kauppatieteiden lisensiaatti (markkinointi) ja filosofian tohtori. Tohtoriksi Mäntyneva väitteli asiakkuusosaamisen kehittämisestä suomalaisissa yrityksissä.
Lisäksi hän on kirjoittanut viisi asiakkuuksia, myyntiä, markkinointia, kasvua ja projektitoimintaa käsittelevää kirjaa. Kauppakamarin Kustannuksen julkaisemana Mäntynevalta on aikaisemmin ilmestynyt teokset Hallittu projekti – Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen (2016) ja Kasvua innovaatioista (2012). Häneltä ilmestyy keväällä 2019 teos Key Account Management – kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia.
Peruutusehto
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.