Kauppakamarin viestintäpäivä: Viestinnän suhdepäivä

Aika: 7.10.2019 klo 8:45 - 16:00
Paikka: Scandic Vaasa, Rosteninkatu 6, Vaasa
Ilmoittaudu viimeistään 27.9.2019
Kouluttaja: Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi ja VTM Jukka Hakala.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Kestävästi menestyvien organisaatioiden on käytävä keskustelua ja rakennettava suhteita yhä useampien tahojen kanssa: asiakkaiden, sijoittajien, kumppaneiden, median, kansalaisjärjestöjen, viranomaisten. Elämme verkottuneessa yhteiskunnassa, jossa onnistumiset tai ongelmat heijastuvat nopeasti sidosryhmästä toiseen. Siksi kaikkia näitä suhteita ja yrityksen kaikkea viestintää on johdettava kokonaisuutena, kunkin sidosryhmän ominaispiirteet tunnistaen.

Uusi suhdetoiminta on yhteisten käsitysten rakentamista yrityksen ja sen keskeisten sidosryhmien välillä. Näitä asioita käsitellään tarkemmin Viestinnän suhdetoimintapäivässä.

Viestinnän suhdepäivässä käsitellään muun muassa miten hoidetaan:

  • mediasuhteita
  • asiakassuhteita
  • sidosryhmäsuhteita.

Ja mikä on organisaation koko henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja brändin rakentamisessa.

Koulutus sisältää runsaasti käytännönläheisiä esimerkkejä sekä omakohtaisia kokemuksia menestyksekkäiden viestintäoperaatioiden taustoista.

Sisältö

Ohjelma

9-10 Median toimintamallit ja odotukset yritysten ja yhteisöjen viestinnälle

10-12 Mediasuhteiden hoito: miten saan viestini läpi mediassa?

  • Julkisuuden pelisäännöt ja 2020-luvun uutiskriteerit
  • Medioiden toimintatavat ja eri medioiden erot
  • Tuloksellisen viestijän työkalupakki
  • Mainekriisit ja niiden hoito
  • Esimerkkejä: Miten herättää median mielenkiinto?

13-14 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidon perusteet

  • Miten johtaa viestinnän kokonaisuutta
  • Lupaus johtamisen työkaluna
  • Miten suunnittelen erottuvan lupauksen

14-16 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoito

  • Tehokkaan asiakasviestinnän elementit
  • Keskeisten sidosryhmien tunnistaminen
  • Viestinnän ja markkinoinnin yhteistyö
  • Henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja viestinnässä
  • Esimerkkejä tuloksellisesta asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidosta

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
12.00 -13.00  Lounas
14.00 Iltapäiväkahvi
16.00 Päivä päättyy

Hinta

Jäsenhinta 360 €
Normaalihinta 450 €

Hintoihin lisätään alv 24 %.
Mikäli yrityksestä osallistuu samaan koulutukseen useampi henkilö, ensimmäinen osallistuja maksaa täyden hinnan ja sitä seuraavat -10 %. Hintoihin lisätään ALV 24 %. Hintaan sisältyy aamukahvi, lounas, iltapäiväkahvi sekä aineisto, joka lähetetään osallistujille sähköpostitse kaksi arkipäivää ennen koulutusta.

Klo 9-10 kouluttajana on Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi. Ahosniemi on kokenut uutistoimittaja ja vetää taloustoimitusta, joka keskittyy ennen kaikkea yritystalouden uutisointiin. Ahosniemi avaa median toimintalogiikkaa ja kertoo, miten yritys saa parhaiten viestinsä läpi mediassa.

Klo 10-16 kouluttajana on VTM Jukka Hakala. Hakala on viestinnän ja vetovoimaisten brändien asiantuntija ja viestintäyrittäjä. Hän kiteyttää strategioita, valmentaa liikkeenjohtoa, kirjoittaa ja luennoi. Aiemmin hän on työskennellyt toimittajana, mainonnan suunnittelijana, viestintäkonsulttina sekä yritysjohdon neuvonantajana.

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.