Kauppakamarin viestintäpäivä: Viestinnän suhdepäivä

Aika: 7.10.2019 klo 8:45 - 16:00
Paikka: Scandic Vaasa, Rosteninkatu 6, Vaasa
Ilmoittaudu viimeistään 27.9.2019
Kouluttaja: Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi ja VTM Jukka Hakala.

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Kestävästi menestyvien organisaatioiden on käytävä keskustelua ja rakennettava suhteita yhä useampien tahojen kanssa: asiakkaiden, sijoittajien, kumppaneiden, median, kansalaisjärjestöjen, viranomaisten. Elämme verkottuneessa yhteiskunnassa, jossa onnistumiset tai ongelmat heijastuvat nopeasti sidosryhmästä toiseen. Siksi kaikkia näitä suhteita ja yrityksen kaikkea viestintää on johdettava kokonaisuutena, kunkin sidosryhmän ominaispiirteet tunnistaen.

Uusi suhdetoiminta on yhteisten käsitysten rakentamista yrityksen ja sen keskeisten sidosryhmien välillä. Näitä asioita käsitellään tarkemmin Viestinnän suhdetoimintapäivässä.

Viestinnän suhdepäivässä käsitellään muun muassa miten hoidetaan:

  • mediasuhteita
  • asiakassuhteita
  • sidosryhmäsuhteita.

Ja mikä on organisaation koko henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja brändin rakentamisessa.

Koulutus sisältää runsaasti käytännönläheisiä esimerkkejä sekä omakohtaisia kokemuksia menestyksekkäiden viestintäoperaatioiden taustoista.

Sisältö

Ohjelma

9-10 Median toimintamallit ja odotukset yritysten ja yhteisöjen viestinnälle

10-12 Mediasuhteiden hoito: miten saan viestini läpi mediassa?

  • Julkisuuden pelisäännöt ja 2020-luvun uutiskriteerit
  • Medioiden toimintatavat ja eri medioiden erot
  • Tuloksellisen viestijän työkalupakki
  • Mainekriisit ja niiden hoito
  • Esimerkkejä: Miten herättää median mielenkiinto?

13-14 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidon perusteet

  • Miten johtaa viestinnän kokonaisuutta
  • Lupaus johtamisen työkaluna
  • Miten suunnittelen erottuvan lupauksen

14-16 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoito

  • Tehokkaan asiakasviestinnän elementit
  • Keskeisten sidosryhmien tunnistaminen
  • Viestinnän ja markkinoinnin yhteistyö
  • Henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja viestinnässä
  • Esimerkkejä tuloksellisesta asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidosta

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
12.00 -13.00  Lounas
14.00 Iltapäiväkahvi
16.00 Päivä päättyy

Hinta

Jäsenhinta 360 €
Normaalihinta 450 €

Hintoihin lisätään alv 24 %.
Mikäli yrityksestä osallistuu samaan koulutukseen useampi henkilö, ensimmäinen osallistuja maksaa täyden hinnan ja sitä seuraavat -10 %. Hintoihin lisätään ALV 24 %. Hintaan sisältyy aamukahvi, lounas, iltapäiväkahvi sekä aineisto, joka lähetetään osallistujille sähköpostitse kaksi arkipäivää ennen koulutusta.

Ilmoittauduin juuri - lisää sähköiseen kalenteriini
Tästä voit ilmoittauduttuasi lisätä ajankohdan ja sisällön kalenteriisi. Huomaa, että omaan kalenteriin lisääminen ei toimi ilmoittautumisena meille. Ilmoittautuminen tapahtuu aina oheisella lomakkeella.

Klo 9-10 kouluttajana on Kauppalehden vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi. Ahosniemi on kokenut uutistoimittaja ja vetää taloustoimitusta, joka keskittyy ennen kaikkea yritystalouden uutisointiin. Ahosniemi avaa median toimintalogiikkaa ja kertoo, miten yritys saa parhaiten viestinsä läpi mediassa.

Klo 10-16 kouluttajana on VTM Jukka Hakala. Hakala on viestinnän ja vetovoimaisten brändien asiantuntija ja viestintäyrittäjä. Hän kiteyttää strategioita, valmentaa liikkeenjohtoa, kirjoittaa ja luennoi. Aiemmin hän on työskennellyt toimittajana, mainonnan suunnittelijana, viestintäkonsulttina sekä yritysjohdon neuvonantajana.

Peruutusehto

Osallistumisen voi peruuttaa maksutta ennen ilmoittautumisajan  päättymistä. Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kolmea päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla toinen. Lisätietoa ilmoittautumiseen