Incoterms 2020 – uudistuneet toimituslausekkeet tutuksi!

Ilmoittaudu tästä

Aika: 9.10.2020 klo 8:45 - 14:00
Paikka: Sokos hotel Lakeus, kokoustila Aakee kakkonen, Torikatu 2, 60100 Seinäjoki
Ilmoittaudu viimeistään 28.9.2020
Kouluttaja: Jan Virtavuori, Wärtsilä Oyj
Kenelle Viennin parissa työskenteleville

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Incoterms® 2020 otettiin käyttöön 1.1.2020, jonka jälkeen tehtyihin kauppasopimuksiin suositellaan Incoterms® 2020 liittämistä. Koulutuksessa kuulet, mitä muutoksia lausekkeisiin on tullut vuoden 2020 uudistuksessa. 

Koulutuksessa kerromme mikä on muuttunut ja miten uudet toimitusehdot vaikuttavat käytännössä ulkomaankaupan toimitusten hallintaan.  

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n julkaisemat Incoterms-toimituslausekkeet ovat myyjän ja ostajan tärkeitä työkaluja kaupan sopimuksia solmittaessa. Koulutuksessa luomme katsauksen toimituslausekkeiden käyttöön. 

Tule kouluttautumaan ja varmista tietojesi ajantasaisuus! 

Ilmoita 5, maksa 4!

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ensiarvoisen tärkeää ja voit turvallisesti tulla lähikoulutuksiimme. Noudatamme ja seuraamme jatkuvasti viranomaisten ohjeistuksia ja määräyksiä. Huomioimme tilaisuuksiemme osallistujamäärissä sen, että tarvittava turvaväli onnistuu. Myös hygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota. Kaikkiin kauppakamarin koulutuksiin voit osallistua myös etäyhteydellä! 

Ilmoittauduthan 28.9. mennessä tästä tai
amanda.peltola(at)kauppakamari.fi,
p. 040 533 8537.
Lisätiedot: palvelupäällikkö Heidi Sikkilä, heidi.sikkila(at)kauppakamari.fi, p. 0400 568 900

Sisältö

– Miten ja miksi Incoterms 2020 on uudistettu?
– Mitkä ovat Incoterms 2020 keskeiset muutokset?
– Mitkä ovat Incoterms 2020 vaikutukset myyjän ja ostajan kannalta?
– Kenen tehtävä on yrityksessä päättää toimitusehto ja miten se tapahtuu?
– Miten toimitusehdon valinta voi vaikuttaa osapuolten vastuisiin?
– Mikä toimitusehto kannattaa valita mihinkin tilanteeseen?
– Miten vastuut ja riskit jakautuvat eri toimitusehdoissa?
– Miten vastuut satama-, terminaali- tai konttikuluista jakautuvat?
– Mistä varmistaa oikeat asiakirjat tarjouksesta toimitukseen?
– Mistä apua Incoterms 2020 soveltamisongelmiin? 

 

Koulutuksen käyneiden kommentteja

”Mielenkiintoinen aihe ja kouluttaja osasi omasta asiantuntemuksestaan 
huolimatta selventää asian aloittelijallekin ymmärrettäväksi.”

”Harvinaisen selkeä. Todella hyvä. Ei nukuttanut lounaan jälkeenkään.”

”Hyvä, asiantunteva kouluttaja.” 

Hinta

Jäsenetuhinta 365€ + alv 24%, Normaalihinta 550€ + alv 24%
Hintaan sisältyy koulutuksen ohella koulutusmateriaali ja ohjelmaan merkityt tarjoilut.
Kauppakamarien jäsenorganisaatioiden henkilöstö osallistuu koulutuksiin aina edullisimmalla jäsenetuhinnalla. Hyödynnä myös pysyvä määräalennuksemme, ilmoita 5 – maksa 4!

Ohjelma

8:45 ilmoittautuminen aukeaa ja tulokahvit 
9:00 Tervetuloa, kauppakamari 
9:10 koulutus alkaa 
12:00 lounas 
14:00 koulutus päättyy 

Oikeudet muutoksiin:
Pidätämme oikeuden mahdollisiin hinnan- ja ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen järjestämisen ehtona on koulutuskohtaisen vähimmäisosallistujamäärän täyttyminen. 

Riskienhallintapäällikkö Jan Virtavuori, Wärtsilä Oyj

Riskienhallintapäällikkö Jan Virtavuori, Wärtsilä Oyj

Jan on mukana Suomen kauppakamarin Incoterms 2010 -uudistustyöryhmässä sekä tiiviisti Suomen ICC Incoterms 2020 -työryhmässä. Jan toimii Wärtsilässä aktiivisena sisäisenä kouluttajana sekä Wärtsilän oman toimitusehtopolitiikan kehittäjänä ja työryhmän vetäjänä. 

Peruutusehto

Ilmoittautumisen voi peruuttaa kuluitta vähintään kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta. 13–7 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Etelä-Pohjanmaan kauppakamarilla on oikeus peruuttaa koulutustilaisuus ilman korvausvelvollisuutta ilmoittamalla asiakkaalle siitä sähköpostilla viimeistään 4 arkipäivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautumisen valmennuskokonaisuuteen tai laivaseminaariin voi peruuttaa veloituksetta väintään 21 vuorokautta ennen valmennuskokonaisuuden ensimmäisen jakson tai laivaseminaarin alkamista. 20–14 vuorokautta ennen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan 50 % osallistumismaksusta ja tämän jälkeen peruutetuista ilmoittautumisista veloitetaan koko osallistumismaksu. Matka- ja ulkomaanseminaareissa noudatetaan vastuullisen matkanjärjestäjän ilmoittamia peruutusehtoja. Peruutukset on tehtävä kirjallisesti.
Esteen ilmetessä voi osallistumisen luovuttaa kollegalle, osallistujamuutokset tulee tehdä hyvissä ajoin ennen tilaisuutta.