Hyväksytty sosiaalisen median osaaja -kurssi

Ilmoittaudu tästä

Aika: 20.11.2019 klo 12:00 - 16:00
Paikka: Seinäjoki Areena, Kirkkokatu 23, B-halli, Kuvaja kabinetti, 2. kerros.
Ilmoittaudu viimeistään 10.11.2019
Kouluttaja: Miia Mäkinen
Kenelle yrityksen sosiaalisen median tekijälle

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.
Sosiaalinen media mainonnan välineenä – opi tekemään somella myyntiä!

Kaipaako yrityksesi sometekeminen suunnitelmallisuutta ja tehokkuutta? Löytyykö yrityksestäsi innokkaita henkilöitä ottamaan some-kanavanne haltuun sekä sisällöntuotannon, että mainonnan osalta? Haluatko saada lisää tuloksia ja myyntiä somekanavista? Jos vastasit yhteenkään kysymykseen kyllä, on tämä koulutus tarkoitettu juuri sinulle.

 

Sosiaalisen median neliosaisessa koulutussarjassa käymme läpi eniten käytetyt ja yrityksellesi tärkeimmät sosiaalisen median kanavat: LinkedIN, Facebook ja Instagram. Koulutussarjan avulla opit, miten teet suunnitelmallisesti yrityksesi markkinointistrategiaa tukevaa sisällöntuotantoa someen. Opit myös miten saat somekanavien mainonnan työkalujen keinoin viestisi kohdennettua potentiaalisille asiakkaillesi. Käymällä läpi koko neljän kokoontumiskerran koulutussarjan saat sometekemiseesi järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta. Opettelemme myös analysoimaan ja mittaamaan somekampanjoiden tuloksia, joten koulutussarjan jälkeen osaat käyttää somekanavien markkinointibudjetin tehokkaammin ja tuloksellisemmin.

Koulutussarjassa opit:

  • Tekemään asiakkaasi ostopolkua tukevaa sisällöntuotantoa eri somekanaviin
  • LinkedInin, Facebookin ja Instagramin mainostyökalujen tehokkaan käytön
  • Mittaamaan ja analysoimaan somekampanjoidesi tuloksia ja tehokkuutta
  • Hyödyntämään somekanavien henkilökohtaista käyttöä ja social sellingiä yrityksen some-näkyvyyden tukemiseen
  • Löytämään yrityksesi kohderyhmän somekanavista ja kohdentamaan kampanjasi heille

Jokainen koulutuskerta sisältää käytännönläheistä opetusta, mutta perusteista emme aloita. Koulutus onkin tarkoitettu sinulle, jolla on yrityksen some- ja mainostilit jo valmiiksi perustettuna, mutta niiden tehokas hyödyntäminen on jäänyt puolitiehen. Kouluttaja ottaa ennen koulutusta yhteyttä kaikkiin ilmoittautuneisiin ja varmistaa, että lähtötaso on kaikilla sama. Näin varmistamme, että pääsemme heti ensimmäisellä koulutuskerralla suoraan töihin. Oppimista tehostamme kouluttajan laatimilla kotitehtävillä. Koulutussarjan myötä voit olla varma, että yrityksesi sometekeminen nousee aivan uudelle tasolle!

Koulutusten pituus on 4 tuntia kerrallaan.

Aloituspäivä 20.11.2019, loput ajankohdat sovitaan ryhmän ensimmäisessä kokonumisessa.

Sisältö

Koulutuspäivien sisältö ja ajankohdat:

1.jakso 20.9.2019 LinkedIn haltuun

Päähuomio koulutuksessa on LinkedInin tehokkaassa käytössä henkilönä ja yrityksenä, mutta sen aikana käydään läpi myös rekrytoinnin ja maksetun mainonnan mahdollisuuksia
yritykselle. Koulutus on suunnattu erityisesti asiakasrajapinnassa työskenteleville ammattilaisille sekä yritysten markkinoinnista ja rekrytoinnista vastaaville henkilöille. Henkilökohtainen LinkedIn-profiili on hyvä olla luotuna valmennukseen tullessa.

• LinkedIn markkinointiviestinnän välineenä
o LinkedInin käytön tavoitteet – yrityksenä ja henkilönä
• LinkedInin peruskäyttö ja edistyneet ominaisuudet
o Maksullisten versioiden hyödyt
• Henkilöprofiilit huippuiskuun
o Verkostoituminen, ryhmissä toimiminen ja päivitykset
• Yrityssivun hyödyntäminen markkinoinnissa
o LinkedIn rekrytointikäytössä
o LinkedIn myynnin tukena ja liidien hankinnassa
• Yrityksen maksettu mainonta LinkedInissä
• Kotitehtävät

2. jakso Facebook yrityskäytössä

Tavoitteena on tehostaa osallistujien osaamista sekä Facebook-markkinoinnin tekemistä. Facebook-koulutus on suunnattu sinulle, jota haluaa saavuttaa aikaisempaa tehokkaammin lisänäkyvyyttä ja nostaa asiakasvirtaa Facebookin avulla. Koulutus tarjoaa
ajankohtaista tietoa ja konkreettisia vinkkejä Facebookin hyödyntämisestä markkinoinnissa ja myynnin kasvattamisessa. Käytännönläheisyyden vuoksi osallistujilla kannattaa olla mukana omat tietokoneet ja mielellään yrityksen Facebook-tili perustettuna.

• Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
• Facebook-yrityssivu vs. henkilökohtaisen profiili
• Millaisia kohderyhmiä Facebookista voi tavoittaa?
• Facebookin asetusten optimointi
• Miten maineeseen ja brändiin vaikutetaan Facebookissa?
• Ostoprosessi: Miten asiakkaat käyttävät verkkoa ja sosiaalista mediaa?
• Laadukas sisällöntuotanto Facebookissa
o Millainen sisältö toimii?
o Miten sisällöntuotanto kannattaa suunnitella ja toteuttaa?
o Miten markkinoida Facebookissa suunnitelmallisesti?
o Miten, milloin, millaista ja kenelle tehdään sisältöä Facebookiin?
• Facebook–mainonnan ja sponsoroinnin erot – miten hyödyntää tehokkaasti
molempia?
• Kotitehtävät

ILMOITTAUDU TÄSTÄ >>

3. jakso  Instagramilla lisää asiakkaita

Instagram -koulutuksessa käydään läpi kanavaa itsessään ja sitä, millaisten yritysten kannattaa kanavassa olla aktiivisia sisällöntuotannossa ja löytyisikö mainonnan puolelta

mahdollisuuksia. Tutustutaan Instagramiin yritysviestinnän ja kampanjoinnin näkökulmasta, sekä käydään kanavaa läpi ihan käytännössä, miten tehdään päivityksiä, mihin hashtageja
tarvitaan, ja miten mainostan Instagramissa. Käymme läpi myös Instagram-tilin ylläpitäjän työtä helpottavia työkaluja, suunnitelmallista sisällöntuotantoa sekä tehokasta analytiikan
käyttöä.

• Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
• Instagramin lisäarvo Facebookin ja LinkedInin rinnalla
• Instagram-yritystilin perustaminen ja yhdistäminen Facebook-tiliin
• Miten saan lisää seuraajia Instagram-tililleni?
• Laadukkaan sisällön luominen Instagramiin:
o Kuvien ja videoiden jakaminen
o Filtterien käyttö
o Instagram-Stories
o Hashtagit
• Miten pääsen alkuun Instagram-mainonnan tekemisessä?
• Ylläpitäjän työkalut sekä julkaisujen ajastus
• Kotitehtävät

4. jakso Markkinoinnin mittaus ja kertaus somekanavista

Viimeisessä osassa kerrataan opitut asiat somemaailmasta, ja annetaan palautetta osallistujien jo tekemästä  omemainonnasta/sisällöntuotannosta. Pureudutaan myös markkinoinnin mittaukseen sekä verkkosivuston rooliin onnistuneessa digitaalisessa mainonnassa. Käsitellään myös verkkokaupan markkinoinnin painopisteitä. Viimeisen valmennuskerran jälkeen opit, miten erilaista dataa voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa, ja miten mitataan markkinoinnin onnistuneisuutta.

• Kertaus ja somekanavat (1h)
o Somekanavien kertaus ja sisältösuunnitelman tärkeys kaikessa
sometekemisessä
• Markkinoinnin mittaus (3h)
o Yrityksen strategiasta johdettujen tavoitteiden laatiminen
o Tavoitteista johdettujen avainmittareiden laatiminen
o Mittarien asettaminen ja seuraaminen Google Analyticsissä
o Markkinointianalytiikka vs. verkkoanalytiikka
▪ Miten saadaan kaikki markkinointikanavat mukaan mittaukseen?
▪ Miten tiedän, mitkä markkinointiponnistukseni toimivat?
▪ Miten suunnitellaan markkinointia tukevat verkkosivut?
▪ Miten mitataan ja parannetaan verkkosivujen konversioputkea

Hinta

Jäsenhinta 980€/hlö
Normaalihinta 1350€/hlö

Hintoihin lisätään alv 24%. Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.
Hinta sisältää kahvitarjoilut, koulutuksen, koulutusmateriaalit ja lounaan.

Ohjelma

8.45 kahvit suolaasen kans
9.00 koulutus alkaa
10.30 tauko
12.00 koulutus päättyy

Ilmoittauduin juuri - lisää sähköiseen kalenteriini
Tästä voit ilmoittauduttuasi lisätä ajankohdan ja sisällön kalenteriisi. Huomaa, että omaan kalenteriin lisääminen ei toimi ilmoittautumisena meille. Ilmoittautuminen tapahtuu aina oheisella lomakkeella.

Miia Mäkinen, johtava asiantuntija

Miia Mäkinen, johtava asiantuntija

Myynninmaailman johtavan asiantuntijan Miia Mäkisen vahvin osaaminen löytyy yrityksen myynnin kasvattamisesta digitaalisen markkinoinnin ja verkkoanalytiikan keinoin. Miia on digikampanjoiden monitoiminainen; hänen avullaan onnistuu kaikki kampanjasuunnittelusta toteutukseen sekä mittaamisesta optimointiin.
Kannuksensa digimainonnan tekemiseen Miia on hankkinut työskentelemällä useita vuosia media-alalla Suomen suurimpien verkkopalvelujen kävijäliikenteenohjauksen, verkkoanalytiikan ja hakukoneoptimoinnin parissa.
”Kouluttajalla vahva tietämys asiasta, koulutuksen sisältö laaja ja runsas”

Peruutusehto

Osallistumisen voi peruuttaa maksutta ennen ilmoittautumisajan  päättymistä. Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kolmea päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla toinen. Lisätietoa ilmoittautumiseen