Hyväksytty sosiaalisen median osaaja -kurssi

Aika: 18.9.2019 klo 9:15 - 14:30
Paikka: Ilmoitetaan myöhemmin, Seinäjoki
Ilmoittaudu viimeistään 11.9.2019
Kouluttaja: Joonas Tammela, Myynninmaailma Oy
Kenelle Sosiaalista mediaa työssään käyttäville

Muistuta ilmoittautumisen päättymisestä Tästä saat kalenterisi muistuttamaan ilmoittautumisesta pari päivää ennen määräaikaa. Huomaa, että ilmoittautumismuistutuksen lisääminen omaan kalenteriin ei toimi ilmoittautumisena meille.

Sosiaalinen media mainonnan välineenä – opi tekemään somella myyntiä!

Sosiaalisen median neliosaisessa kurssissa käydään läpi eniten käytetymmät ja tärkeimmät kanavat yrityksellesi; LinkedIn, Facebook ja Instagram.

Opit käytännössä, miten otat kanavat käyttöön, miten mainontaa ja sisällöntuotantoa tehdään sekä miten mittaat onnistumista. Jokaisen valmennuskerran jälkeen saat tehtäviä, joiden avulla viet sometekemisesi uudelle tasolle. Tehtävät käydään läpi seuraavalla kerralla palautteiden kera, joten suosittelemme osallistumista kaikkiin koulutuksen osiin. Jokainen jakso sisältää käytännönläheistä opetusta, joten kehotamme ottamaan läppärit mukaan, niin päästään heti hommiin!

Koulutusten pituus on 4 tuntia ja käymällä koko sarjan, saat valmennuksista todistuksen someosaamisestasi.

Sisältö

Koulutuspäivien sisältö ja ajankohdat:

1.jakso 18.9.2019 LinkedIn haltuun

Päähuomio koulutuksessa on LinkedInin tehokkaassa käytössä henkilönä ja yrityksenä, mutta sen aikana käydään läpi myös rekrytoinnin ja maksetun mainonnan mahdollisuuksia
yritykselle. Koulutus on suunnattu erityisesti asiakasrajapinnassa työskenteleville ammattilaisille sekä yritysten markkinoinnista ja rekrytoinnista vastaaville henkilöille. Henkilökohtainen LinkedIn-profiili on hyvä olla luotuna valmennukseen tullessa.

• LinkedIn markkinointiviestinnän välineenä
o LinkedInin käytön tavoitteet – yrityksenä ja henkilönä
• LinkedInin peruskäyttö ja edistyneet ominaisuudet
o Maksullisten versioiden hyödyt
• Henkilöprofiilit huippuiskuun
o Verkostoituminen, ryhmissä toimiminen ja päivitykset
• Yrityssivun hyödyntäminen markkinoinnissa
o LinkedIn rekrytointikäytössä
o LinkedIn myynnin tukena ja liidien hankinnassa
• Yrityksen maksettu mainonta LinkedInissä
• Kotitehtävät

2. jakso 2.10.2019 Facebook yrityskäytössä

Tavoitteena on tehostaa osallistujien osaamista sekä Facebook-markkinoinnin tekemistä. Facebook-koulutus on suunnattu sinulle, jota haluaa saavuttaa aikaisempaa tehokkaammin lisänäkyvyyttä ja nostaa asiakasvirtaa Facebookin avulla. Koulutus tarjoaa
ajankohtaista tietoa ja konkreettisia vinkkejä Facebookin hyödyntämisestä markkinoinnissa ja myynnin kasvattamisessa. Käytännönläheisyyden vuoksi osallistujilla kannattaa olla mukana omat tietokoneet ja mielellään yrityksen Facebook-tili perustettuna.

• Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
• Facebook-yrityssivu vs. henkilökohtaisen profiili
• Millaisia kohderyhmiä Facebookista voi tavoittaa?
• Facebookin asetusten optimointi
• Miten maineeseen ja brändiin vaikutetaan Facebookissa?
• Ostoprosessi: Miten asiakkaat käyttävät verkkoa ja sosiaalista mediaa?
• Laadukas sisällöntuotanto Facebookissa
o Millainen sisältö toimii?
o Miten sisällöntuotanto kannattaa suunnitella ja toteuttaa?
o Miten markkinoida Facebookissa suunnitelmallisesti?
o Miten, milloin, millaista ja kenelle tehdään sisältöä Facebookiin?
• Facebook–mainonnan ja sponsoroinnin erot – miten hyödyntää tehokkaasti
molempia?
• Kotitehtävät

3. jakso 30.10.2019 Instagramilla lisää asiakkaita

Instagram -koulutuksessa käydään läpi kanavaa itsessään ja sitä, millaisten yritysten kannattaa kanavassa olla aktiivisia sisällöntuotannossa ja löytyisikö mainonnan puolelta

mahdollisuuksia. Tutustutaan Instagramiin yritysviestinnän ja kampanjoinnin näkökulmasta, sekä käydään kanavaa läpi ihan käytännössä, miten tehdään päivityksiä, mihin hashtageja
tarvitaan, ja miten mainostan Instagramissa. Käymme läpi myös Instagram-tilin ylläpitäjän työtä helpottavia työkaluja, suunnitelmallista sisällöntuotantoa sekä tehokasta analytiikan
käyttöä.

• Edellisen kerran kotitehtävien läpikäynti
• Instagramin lisäarvo Facebookin ja LinkedInin rinnalla
• Instagram-yritystilin perustaminen ja yhdistäminen Facebook-tiliin
• Miten saan lisää seuraajia Instagram-tililleni?
• Laadukkaan sisällön luominen Instagramiin:
o Kuvien ja videoiden jakaminen
o Filtterien käyttö
o Instagram-Stories
o Hashtagit
• Miten pääsen alkuun Instagram-mainonnan tekemisessä?
• Ylläpitäjän työkalut sekä julkaisujen ajastus
• Kotitehtävät

4. jakso 26.11.2019 Markkinoinnin mittaus ja kertaus somekanavista

Viimeisessä osassa kerrataan opitut asiat somemaailmasta, ja annetaan palautetta osallistujien jo tekemästä  omemainonnasta/sisällöntuotannosta. Pureudutaan myös markkinoinnin mittaukseen sekä verkkosivuston rooliin onnistuneessa digitaalisessa mainonnassa. Käsitellään myös verkkokaupan markkinoinnin painopisteitä. Viimeisen valmennuskerran jälkeen opit, miten erilaista dataa voidaan hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa, ja miten mitataan markkinoinnin onnistuneisuutta.

• Kertaus ja somekanavat (1h)
o Somekanavien kertaus ja sisältösuunnitelman tärkeys kaikessa
sometekemisessä
• Markkinoinnin mittaus (3h)
o Yrityksen strategiasta johdettujen tavoitteiden laatiminen
o Tavoitteista johdettujen avainmittareiden laatiminen
o Mittarien asettaminen ja seuraaminen Google Analyticsissä
o Markkinointianalytiikka vs. verkkoanalytiikka
▪ Miten saadaan kaikki markkinointikanavat mukaan mittaukseen?
▪ Miten tiedän, mitkä markkinointiponnistukseni toimivat?
▪ Miten suunnitellaan markkinointia tukevat verkkosivut?
▪ Miten mitataan ja parannetaan verkkosivujen konversioputkea

Hinta

Jäsenhinta 980€/hlö +alv24%
Normaalihinta 1350€/hlö +alv24%.
Osallistumismaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen.
Hinta sisältää kahvitarjoilut, koulutuksen, koulutusmateriaalit ja lounaan.

Peruutusehdot:
Osallistumisen voi peruuttaa maksutta ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kolmea päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla toinen.

Ohjelma

8.45 kahvit suolaasen kans
9.00 koulutus alkaa
10.30 tauko
12.00 koulutus päättyy

Ilmoittauduin juuri - lisää sähköiseen kalenteriini
Tästä voit ilmoittauduttuasi lisätä ajankohdan ja sisällön kalenteriisi. Huomaa, että omaan kalenteriin lisääminen ei toimi ilmoittautumisena meille. Ilmoittautuminen tapahtuu aina oheisella lomakkeella.

Joonas Tammela, markkinoinnin asiantuntija , Myynninmaailma Oy

Joonas Tammela, markkinoinnin asiantuntija , Myynninmaailma Oy

Joonaksen vahvinta osaamista ovat eri digitaalisen markkinoinnin keinojen hyödyntäminen asiakasyritysten myynnin kasvattamiseksi. Päävastuu Joonaksella on hakukonemarkkinoinnissa, markkinoinnin mittauksessa sekä kouluttamisessa. Joonaksella on tällä hetkellä noin 30 asiakasta pörssiyhtiöistä pk-yrityksiin, joiden digitaalisen markkinoinnin ylläpito, kehittäminen ja kouluttaminen ovat Joonaksen vastuulla. Digimarkkinoinnin ylläpidon, markkinoinnin mittauksen sekä asiakastyön lisäksi Joonas kouluttaa yrityksiä tekemään tehokasta digimainontaa, hakukoneoptimoimaan sivustojaan ja suunnittelemaan yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia. Joonas on Googlen sertifioima asiantuntija, jonka asiakkuuksiin kuuluu esimerkiksi MSK Group (Junkkari, Juncar, Muuli jne.) sekä paikallisista yrityksistä esimerkiksi Värimiehet ja Seinäjoen ammattikorkeakoulu.

Peruutusehto

Osallistumisen voi peruuttaa maksutta ennen ilmoittautumisajan  päättymistä. Viikkoa ennen perutuista kurssipaikoista perimme 50 % osallistumismaksusta. Kolmea päivää ennen tilaisuutta tai myöhemmin tehdyistä peruutuksista perimme osallistumismaksun kokonaisuudessaan. Ilmoittautumisen voi perua maksutta toimittamalla meille sairaslomatodistuksen. Esteen sattuessa ilmoittautuneen henkilön tilalle voi tulla toinen. Lisätietoa ilmoittautumiseen